fredag 5 december 2008

Julen har kommit till Göteborg

Fredag kväll....
Äntligen har alla fina ljus tänts över Göteborg. Vid Götaplatsen är det ljusspel och
allt är otroligt vackert. Glöm ett tag att det ska sparas på el mm. Ljusen är säkert
lågenergilampor. Vackert är det, alla (nästan)blir glada av det.
Inger och jag skulle efter att vi tittat på ljusen på Götaplatsen gå och dricka glögg. Tyvärr var det fullt, fullt med folk överallt. I stället hittade vi en utförsäljning av diverese prylar. Utförsäljningen var i Bohusslöjds gamla lokaler. Om ni inte har något för er så gå dit. Jättefina grejer till fina priser, ja billiga priser alltså. Påslakan, linnedukar,plädar mm. Jag ska ju till Ullared så jag tog det lite lugnt. Efter lakan och dukköp trodde vi att vi skulle komma in nånstans men tji fick vi. Vem släpper in 2 kärringar som redan ser ut som de gjort slut på alla pengar? Så det blev hemgång. Lugn och fin fredagkväll. Nu går jag och läser i min dagbok en stund, God natt!

Inga kommentarer: